Влез

Крушунските водопади

Крушунските водопади - 5.0 out of 5 based on 5 votes

krushunski vodopadiВодопадите край с. КрушунаПървият път, когато посетих водопадите край село Крушуна беше през 2004 г. Тогава имаше големи наводнения и се очакваше, че река Маарата, която прави известните живописни каскади, ще е доста пълноводна. По това време все още с. Крушуна не беше особено известно. Знаеха го малцина и беше наистина диво място.

Отидохме привечер, вече се смрачаваше, но въпреки това се заизкачвахме по стръмните пътечки. Мостовете бяха стари и дървени и поради наводненията и огромните водни маси голяма част от тях бяха отнесени и полуразрушени. Гледката на водната каскада, която отнася всичко със себе си беше потресаващо красива. Наоколо нямаше жива душа. Беше спиращо дъха преживяване. За съжаление единственият фотоапарат, който донесохме се повреди и така и нямаме снимки оттам.

Наскоро, всъщност през отминалите великденско-гергьовденски празници (03.05.13), решихме отново да посетим красивите водопади край ловешкото село Крушуна. Някой ми беше споменал, че мястото вече се посещавало от повече хора и вече имало скромна такса за вход. Въпреки това реших, че ще е прекрасно да заведем там нашите английски приятели, за които вече ви разказах в предишна статия. Тръгнахме от моето село Крушето /Търновско/ за Крушуна към 10.30 часа сутринта. Спряхме да си купим продукти за пикника, който планирахме да си направим там и към 12.30 часа бяхме при водопадите. Взехме си и нес-кафе, защото бяхме сигурни, че мястото е пусто и няма да има откъде да си вземем кафенце.

Представете си какво беше учудването ми, когато стигнахме там и видяхме огромен импровизиран платен паркинг и безумно количество автомобили от цяла България. Плащаше се по два лева на човек и два лева на кола. Стълпотновението от хора можеше да се сравни с това на Женския пазар и напомняше на хилядите поклонници, тръгнали към светите места.

Не само, че имаше от къде да се купи кафе и къде да се хапне, но видяхме 3-4 кафета големи, колкото тези например в центъра на Пловдив. Всички те бяха пълни с народ, а имаше и ресторант, магазини за сувенири, мисля че видях и стрелбище! Безумие! Направо бях шокирана, както и моите спътници.

Тръгнахме нагоре по екопътеката, през цялото време се опитвах да снимам и да не хващам в кадър тези "хиляди маса народ", както би ги нарекъл Гео Милев. Дано съм се справила. През цялото време се опитвах да се абстрахирам от навалицата. Мислех си за чистите карстови води, които са намерили пътя си през варовиковте скали. Абе да ви кажа не ми се получи много да се насладя на гледките този път. Минавахме по малки мостчета, проектирани за един двама човека, а се разминавахме по 10-тима души в едната и другата посока. Някои трябваше да глътнат корема, за да се разминат с другите до тях. Виждали ли сте сардини в консерва?

krushunski vodopadiМного народ на водопадитеМного народ на водопадите

Както и да е, вижте красивите кадри, които успях да заснема:

krushunski vodopadiКрушунските водопадиКрушунските водопади

krushunski vodopadiСкалиСкали

krushunski vodopadi

vodopadi krushuna

Изкачихме се до най-високата част на водопада и снимах оттам това невероятно клипче.

След това стигнахме до извора на реката - водната пещера "Водопада".

peshterata vodopada

vodoparite pri_Krushuna

Въпреки цялата блъсканица реших, че няма да си разваля настроението и си направихме страхотен пикник в края на паркинга, където пасеше стадо кози. Няма по-хубаво нещо от добрата компания и красивата природа. Насладихме се на гледката на прохладните горички и зелените пасбища с по чаша нес кафе в ръка.

барбекю

Krushunskite poliani

Хей, вижте и разходката ми до Хотнишкия водопад

Ако искате да получавате най новото и актуалното от ЗдравДух.com – абонирайте се за бюлетина на сайта и ще може да спечелите ел. книга "Как успях да отслабна?"

Харесайте страницата на ЗдравДух във Фейсбук!

Последно променена наСряда, 30 Октомври 2013 13:37

Оставете коментар

Моля убедете се, че всички задължътелни полета (маркирани със звезда) са попълнени. Не е разрешен HTML код.